XIV Motopiknik 2021

13 czerwca, po długim okresie izolacji, po raz czternasty odbył się Motopiknik
w  Wielichowie, zorganizowany przez członków LOK – u. Brać motocyklowa wraz z lokalną społecznością spędzili razem  niedzielę, jak również rozpoczęli letni sezon motocyklowy.               

Imprezę otworzył prezes LOK – u Andrzej Ciorga, witając wszystkich gości,
a szczególnie przedstawicieli władz lokalnych, którzy objęli patronat nad imprezą i wsparli finansowo przedsięwzięcie: Pana Starostę Sławomira Górnego, przedstawiciela Urzędu Miejskiego Pana Dariusz Jarczyńskiego (zastępującego Panią Burmistrz Honoratę Kozłowską), Dyrektora Centrum Kultury w Wielichowie Pana Grzegorza Hermana.

Tradycyjnie na początku odbyła się parada motocyklowa po gminie Wielichowo. Uczestnicy spotkania wysłuchali koncertów muzycznych zespołów:  „BluesShift”, „W starym składzie” oraz młodzieżowego zespołu perkusistów z Kamieńca. Mieli możliwość podziwiania okolic  z lotu ptaka.  Brali udział konkurencjach i zabawach.

Motopiknik był również okazją do wspomożenia Marysi z Brenna, która choruje na SMA1 – rdzeniowy zanik mięśni. Dzięki hojności kwota, jaką udało się uzbierać to 4048,23 zł. Zebrane na imprezie fundusze zostaną przeznaczone na najdroższy lek świata, który może pomóc dziewczynce wrócić do zdrowia. Przypomnijmy, że terapia genowa to koszt 9 milionów złotych!

 

FOTORELACJA

PARADA MOTOCYKLOWA

Jesień w Karpaczu

Uwielbiamy jesień. Zwłaszcza o tej porze roku góry pustoszeją, a lasy zamieniają się w paletę ciepłych kolorów. Jest kolorowo i melancholijnie. Na początku października postanowiliśmy nacieszyć się urokliwym klimatem Karpacza. Niestety warunki pogodowe nie pozwoliły nam podróżować motocyklami. Podczas pobytu zwiedziliśmy świątynię Wang, wjechaliśmy wyciągiem na zaśnieżoną Śnieżkę, spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami Karpacza. W drodze powrotnej odwiedziliśmy  Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej w Świdnicy.

 

FOTORELACJA

Daniel się żeni!

18 września wstąpił w związek małżeński nasz klubowy kolega Daniel. Towarzyszyliśmy mu w tym uroczystym dniu.

Młodej parze, na nowej drodze życia, życzymy wszystkiego co najlepsze, szczęścia, spełnienia marzeń, życia bogatego w fantastyczne przygody, no i przepiękne, wspólne wyprawy motocyklowe.

X Rajd Polskich Motocykli Sokół

Na początku sierpnia gościliśmy w naszej siedzibie uczestników X Rajdu Polskich Motocykli Sokół po zachodniej Wielkopolsce. Pasjonaci pokonali 715 km na SOKOŁACH! Mieliśmy okazję podziwiać te wspaniałe, świetnie odrestaurowane i pięknie wyglądające maszyny.

Jak podaje wikipedia Sokół 125 był pierwszym motocyklem skonstruowanym w Polsce po II wojnie światowej, a jego produkcję uruchomiono w 1947 w Państwowych Zakładach Samochodowych nr 2 w Warszawie. Nazwa Sokół nawiązywała do przedwojennych konstrukcji Państwowych Zakładów Inżynierii (PZInż). Opracowanie projektu rozpoczęło Centralne Biuro Techniczne, gdzie w warszawskim Wydziale Motocyklowym pod kierunkiem inż. Stefana Porazińskiego opracowano podwozie oparte na ramie z ciągnionych rur stalowych wzorowanej na motocyklu DKW RT125, ze sztywnym zawieszeniem tylnego koła i widelcem trapezowym w zawieszeniu przednim. W oddziale CBT w Bielsku zespół inż. Fryderyka Bluemke zaprojektował silnik S01 pojemności skokowej 125 cm³, wzorowany również na silniku DKW. Podwozia dla prototypowych motocykli wykonano w Czechowicach-Dziedzicach a silniki w Ustroniu. Początkowo zamierzano także produkcję Sokoła 125 zlokalizować na Górnym Śląsku, ostatecznie jednak ulokowano ją w PZS w Warszawie, zaś silniki S01 jako produkcję rozruchową wytwarzano przez kilka lat w Zakładach Metalowych we Wrocławiu-Zakrzowie.

W 1950 zapadła decyzja o zakończeniu produkcji na rzecz rozwoju ilościowego i jakościowego modelu SHL M04.

Relacja – 9.48 minuta filmu